Καλλιεργώντας τη φιλοζωική κουλτούρα στο σχολείο μας

Ο φιλοζωικός σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ- Αδέσποτα Κατερίνης, ανταποκρινόμενος άμεσα και πρόθυμα σε σχετικό αίτημα επισκέφτηκε το σχολείο μας προκειμένου, να πραγματοποιήσει ενημερωτική ομιλία σχετικά με τους τρόπους προστασίας των αδέσποτων ζώων, σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες στο πλαίσιο του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: «Φιλοζωία: Αγαπώ και προστατεύω τα ζώα- Τα ζώα μού δίνουν μαθήματα απεριόριστης αγάπης και αφοσίωσης» που εκπονεί η εκπαιδευτικός του σχολείου μας, κ. Ανέστου Κωνσταντίνα.

Η ενημέρωση έλαβε χώρα τη Δευτέρα 13 Μαΐου 2019 και πραγματοποιήθηκε από την πρόεδρο του συλλόγου, κ. Νατσιοπούλου Αντωνία και τον εκπαιδευτή σκύλων, κ. Αναστασιάδη Θωμά. Στο πρώτο μέρος παρουσίασης ο κ. Αναστασιάδης Θωμάς υπέδειξε τον ενδεδειγμένο τρόπο εκπαίδευσης των τετράποδων φίλων μας, ενώ παράλληλα εξήγησε τα συνηθέστερα λάθη στη συμπεριφορά μας απέναντι τόσο στους δεσποζόμενους όσο και στους αδέσποτους σκύλους. Το αδιαφιλονίκητο συμπέρασμα αυτής της εξαιρετικά  ενδιαφέρουσας ενημερωτικής παρουσίασης, είναι ότι οφείλουμε να προσεγγίζουμε τους σκύλους (όπως και άλλωστε κάθε ζωντανό πλάσμα) με σεβασμό και αγάπη και ότι η άσκηση βίας ή η ακραία και υπερβολική αυστηρότητα είναι απαγορευτικές και ανεπίτρεπτες πρακτικές τόσο στη διαδικασία της εκπαίδευσης των σκύλων, όσο και στη διάρκεια της συμβίωσής και συνύπαρξής μας με αυτούς.

Στο δεύτερο μέρος της ενημέρωσης τη σκυτάλη πήρε η κ. Νατσιοπούλου Αντωνία, η οποία αναφέρθηκε διεξοδικά και γλαφυρά σε κρίσιμα ζητήματα, όπως αυτό των αδέσποτων ζώων και της συμπεριφοράς μας απέναντί τους και στο θέμα της στείρωσης. Αναφορικά με το απαράδεκτο πρόβλημα των αδέσποτων, επισημάνθηκε ότι αυτό αποτελεί δείκτη του ανάλγητου και απάνθρωπου προσώπου της κοινωνίας μας, ενώ χαρακτηριστικά υπογραμμίστηκε ότι ο αριθμός των  καταμετρημένων αδέσποτων για την πόλη μας ανέρχεται στα 3000. Κατέστη φανερό ότι η πολιτισμένη και αποτελεσματική αντιμετώπιση της τραγικής αυτής κατάστασης επαφίεται στην ευθύνη των πολιτειακών και δημοτικών αρχών, αλλά και στην προσωπική ευαισθησία και συνείδηση του καθένα από εμάς. Επιπλέον συζητήθηκε και το γεγονός ότι οφείλουμε να προστατεύουμε και να φροντίζουμε τα αδέσποτα ζώα, τηρώντας όμως παράλληλα και τους απαραίτητους κανόνες καθαριότητας και υγιεινής. Σχετικά με το ζήτημα της στείρωσης, υπογραμμίστηκε ότι αποτελεί απαραίτητο και ασφαλές μέτρο που προστατεύει και την υγεία του ζώου, αλλά και επιλύει το πρόβλημα του υπερπληθυσμού αδέσποτων.

    

Στο τρίτο μέρος της ενημέρωσης ακολούθησε μια γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση, στην οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες έθεσαν ερωτήσεις και έλαβαν απαντήσεις σε ζητήματα που ήδη είχαν παρουσιαστεί, αλλά και έθιξαν και άλλα, συναφή με το θέμα, προβλήματα και σκέψεις. Επιπλέον αναδείχθηκε η ανιδιοτελής προσφορά των φιλοζωικών οργανώσεων, οι αντιξοότητες και τα προσκόμματα που συναντούν στο έργο τους, καθώς και η αξία του εθελοντισμού. Τέλος ενημερώθηκαν για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζουν και το πού μπορούν να απευθύνονται, όταν διαπιστώνουν κακοποίηση, παραμέληση ή τραυματισμό ζώων.  Η ενημέρωση ολοκληρώθηκε κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον και την προσοχή όλων μέχρι τέλους αφήνοντας, κατά γενική ομολογία, θετικές εντυπώσεις.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΜΑΪΟΥ-ΙΟΥΝΙΟΥ 2019

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των εξετάσεων του Εσπερινού Γυμνασίου για την εξεταστική περίοδο Μαΐου- Ιουνίου 2019

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ Α΄ΤΑΞΗ Β’ ΤΑΞΗ Γ΄ ΤΑΞΗ
Πέμπτη  30/05/2019

 

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Εισηγήτρια   Καραβίδα

ΦΥΣΙΚΗ

Εισηγήτρια Μυρωτή

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Εισηγητής Τσιούπρος

Τρίτη  04/06/2019 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Εισηγήτρια Μυρωτή

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Εισηγήτρια Ανέστου

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Εισηγήτρια   Καραβίδα

Τετάρτη  05/06/2019 ΙΣΤΟΡΙΑ

Εισηγήτρια Ανέστου

ΙΣΤΟΡΙΑ

Εισηγήτρια   Καραβίδα

ΦΥΣΙΚΗ

Εισηγήτρια Μυρωτή

Πέμπτη  06/06/2019 ΦΥΣΙΚΗ

Εισηγήτρια Μυρωτή

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Εισηγητής Τσιούπρος

ΙΣΤΟΡΙΑ

Εισηγήτρια   Καραβίδα

 

Ενημέρωση για την «Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής»μαθητών/-τριων στη Γ΄τάξη για το σχολικό έτος 2019 – 2020.

Οι μαθητές/-τριες που επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν στην  Γ΄τάξη του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2019– 2020, υποβάλλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής», μέσω της εφαρμογής e-eggrafes στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-eggrafes.minedu.gov.gr, συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία, από την 22η Μαΐου και ώρα 10:00 έως τη 17η Ιουνίου 2019 και ώρα 00:00. Στην περίπτωση ανήλικων μαθητών/-τριών την Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλει ο κηδεμόνας που έχει καταχωριστεί στο ΠΣ myschool. Σε περίπτωση ενήλικων μαθητών/-τριών, Ηλεκτρονική Αίτηση μπορούν να υποβάλουν οι ίδιοι, με τους δικούς τους κω-δικούς ΓΓΠΣ (taxis), εφόσον είναι καταχωρισμένοι στο ΠΣ myschool (ως κηδεμόνες του εαυτού τους).

Είσοδος στην εφαρμογή e-eggrafes

Για την είσοδο στην εφαρμογή e-eggrafes, είναι απαραίτητοι οι κωδικοί ΓΓΠΣ (taxis) του κηδεμόνα του/της μαθητή/-τριας που θέλει να υποβάλει Ηλεκτρονική Αίτηση. Για τους/τις ανήλικους/-ες μαθητές/-τριες ή ενήλικα προστατευόμενα μέλη,που δε διαθέτουν κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis), χρησιμοποιούνται αποκλειστικά οι κωδικοί ΓΓΠΣ (taxis) του γονέα ή κηδεμόνα ή του κατά τον νόμο υπεύθυνου αντίστοιχα που έχει καταχωριστεί στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool. Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται αποδεικτικό έγγραφο δημόσιας αρχής για την ολοκλήρωση της εγγραφής τους στο σχολείο.

Επισημαίνεται ότι, αν οι αιτούντες/-σες κηδεμόνες ή ενήλικοι/-ες μαθητές/-τριες δεν διαθέτουν κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis), οφείλουν να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να τους αποκτήσουν έγκαιρα.

Εφιστάται η προσοχή, σε περίπτωση γονέων/κηδεμόνων των οποίων τα ατομικά στοιχεία αναγράφονται στο ΓΓΠΣ (taxis) με λατινικούς χαρακτήρες, να ενημερώσουν τον/τη Διευθυντή /-ντρια της σχολικής μονάδας προκειμένου ο/η τελευταίος/-α να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να συμφωνούν τα στοιχεία του κηδεμόνα, που έχουν καταχωρισθεί στο ΠΣ myschool με αυτά που εμφανίζονται στο taxis.

Κατά την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης καταχωρίζονται απαραίτητα τα παρακάτω στοιχεία:

  • Το e-mail του κηδεμόνα ή του/της ενήλικου/-ης μαθητή/-τριας
  • Το μητρώνυμο του κηδεμόνα ή του/της ενήλικου/-ης μαθητή/-τριας

 

Στη δεύτερη φάση εγγραφών Μαΐου – Ιουνίου από 25 Ιουνίου 2019 και ώρα 09:00 έως 28 Ιουνίου 2019 και ώρα 15:00 μπορούν να υποβάλουν Ηλεκτρονική Αίτηση:

  • Οι παραπεμπόμενοι/-ες μαθητές/-τριες, οι οποίοι/-ες περιμένουν την έκδοση αποτελεσμάτων από την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου:

α) εάν δεν έχουν απορριφθεί, ισχύει η αρχική Ηλεκτρονική Αίτηση που είχαν ενδεχομένως υποβάλει και ενημερώνονται για την τοποθέτησή τους μετά το πέρας της Β’ φάσης Ηλεκτρονικών Αιτήσεων του Μαΐου – Ιουνίου,

β) εάν έχουν απορριφθεί, υποβάλουν νέα Ηλεκτρονική Αίτηση, κατά την διάρκεια της δεύτερης φάσης εγγραφών

  • όσοι/-ες δεν έχουν υποβάλει Ηλεκτρονική Αίτηση για λόγους ανωτέρας βίας.

Οι εγγραφές για την Α΄ και τη Β΄τάξη  ξεκινούν μετά τη λήξη των εξετάσεων και την έκδοση αποτελεσμάτων και διαρκούν μέχρι τις 30 Ιουνίου 2019.

Θεματική Εβδομάδα 2018-2019

Η Θεματική Εβδομάδα για το σχολικό έτος 2018-2019 είχε τον τίτλο «Δημοκρατική συνύπαρξη και ανθρώπινα δικαιώματα» και έθεσε ως στόχο τη βελτίωση του κοινωνικού κλίματος του σχολείου και την αποσόβηση της προκατάληψης και της μισαλλοδοξίας, της περιθωριοποίησης, λόγω της διαφορετικότητας, και των συγκρούσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.

Στο πλαίσιο της φετινής Θεματικής Εβδομάδας οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας την εβδομάδα 15/4-19/4 2019  ενημερώθηκαν για σχετικά ζητήματα και έλαβαν μέρος σε μια σειρά από δραστηριότητες που εντάχθηκαν στους θεματικούς άξονες που όρισε για φέτος το Υπουργείο Παιδείας. Έτσι μεταξύ των άλλων, ο συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Εκπαίδευσης για την Αειφορία, κ. Αθανάσιος Χαρίσης, ανταποκρινόμενος σε σχετικό αίτημα για συμμετοχή στις δραστηριότητες του σχολείου μας και επιδεικνύοντας ιδιαίτερη παιδαγωγική ευαισθησία, οργάνωσε βιωματικό εργαστήριο για τα ανθρώπινα δικαιώματα, το οποίο είχε παράλληλα και τον χαρακτήρα δειγματικής διδασκαλίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έλαβαν μέρος και παρακολούθησαν με αμείωτο και ειλικρινές ενδιαφέρον το εργαστήριο, τόσο στην εισαγωγική, θεωρητική και διαλογική φάση του, όσο και στο βιωματικό μέρος της δραματοποίησης και της προσομοίωσης και κατανόησαν εμπράκτως τη σημασία της δημοκρατικής συνύπαρξης και συνεργασίας και της περιφρούρησης των δικαιωμάτων των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας ενημερώθηκαν από την εκπαιδευτικό, κ. Κωνσταντίνα Ανέστου, για τα δικαιώματα του παιδιού, όπως αυτά καθορίστηκαν και παγιώθηκαν με τη Συνθήκη της Γενεύης που υπογράφηκε στις 20 Νοεμβρίου του 1989 από 191 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Τη συνοπτική παρουσίαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού μπορείτε να τη δείτε εδώ

Στο ίδιο πλαίσιο προβλήθηκε το ντοκιμαντέρ «Η σκοτεινή όψη της σοκολάτας», ενώ στη συνέχεια ακολούθησε ένας γόνιμος διάλογος στον οποίο μαθητές και μαθήτριες  ανέπτυξαν τον προβληματισμό και τις απόψεις τους γύρω από το κρίσιμο ζήτημα των δικαιωμάτων του παιδιού, με έμφαση στο μείζον πρόβλημα της παιδικής εργασίας και της εκμετάλλευσης και κακοποίησης των παιδιών.

Επιπλέον η εκπαιδευτικός, κ. Σοφία Μυρωτή, στο πλαίσιο του θεματικού άξονα «Οδική ασφάλεια και κυκλοφοριακή αγωγή» και ειδικότερα των θεματικών ενοτήτων: «Διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης (μαθητές και μαθήτριες ως οδηγοί και ως επιβάτες)», «Στο δρόμο… ασφαλώς κυκλοφορώ» και « Ο Έλληνας οδηγός στην ελληνική γελοιογραφία», πρόβαλε πλούσιο οπτικό υλικό της Ελληνικής Αστυνομίας και του ΙΟΑΣ Πάνος Μυλωνάς, μέσω του οποίου οι μαθητές, ενημερώθηκαν, προβληματίστηκαν και συζήτησαν διεξοδικά για τους κανόνες της σωστής οδικής συμπεριφοράς.

Ακόμη, αναφορικά με τον θεματικό άξονα «Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων» και ειδικότερα τις θεματικές ενότητες: «Διαπροσωπικές σχέσεις και εξαρτήσεις», «Διαχείριση συγκρούσεων», «Επίλυση συγκρούσεων – διαφορών», «Επικοινωνία, Συνεργασία και ενεργητική ακρόαση», η εκπαιδευτικός κ. Ξανθίππη Καραβίδα,  πραγματοποίησε βιωματικές ασκήσεις που έδωσαν το έναυσμα, για να ενημερωθούν και  να προβληματιστούν οι μαθητές και οι μαθήτριες σχετικά με τον ρόλο και την επίδραση των εξαρτήσεων στη διαμόρφωση των διαπροσωπικών σχέσεων, αλλά και  τη σημασία της διαχείρισης του θυμού, και της χρήσης του διαλόγου ως μέσου επίλυσης των συγκρούσεων και των διαφορών.

Επίσης, στο πλαίσιο του θεματικού άξονα «Έμφυλες ταυτότητες και Δημοκρατική συνύπαρξη» και συγκεκριμένα των θεματικών ενοτήτων: «Αποδομώντας τα έμφυλα στερεότυπα» και «Ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των γυναικών», η εκπαιδευτικός, κ. Σμαρώ Μοσχίδου, παρουσίασε την ταινία «Αφανείς ηρωίδες»(«Hidden figures») που αναφέρεται στην πραγματική ιστορία τριών Αφροαμερικανίδων επιστημόνων, οι οποίες ενάντια σε όλες τις προκαταλήψεις της Αμερικής των αρχών του ᾿60 προσπαθούν να διακριθούν, δουλεύοντας για το διαστημικό πρόγραμμα της NASA. Μετά το τέλος της προβολής, οι μαθητές συμπλήρωσαν σχετικά φύλλα εργασίας και διατύπωσαν τις απόψεις τους για τις φυλετικές διακρίσεις και τον αγώνα για τη γυναικεία χειραφέτηση.

Τέλος, σχετικά με τον θεματικό άξονα «Διατροφή και Ποιότητα Ζωής» και τις θεματικές ενότητες: «Το οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής» και «Καταναλωτισμός κι διαφήμιση» ο Διευθυντής του σχολείου μας, κ. Παύλος Τσιούπρος, παρουσίασε τον τρόπο υπολογισμού του φυσιολογικού βάρους, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες προβληματίστηκαν, συζήτησαν και εξοικειώθηκαν με τις έννοιες Συνολικό Οικολογικό Αποτύπωμα και Οικολογικό Αποτύπωμα Διατροφής και αναζήτησαν λύσεις στο φλέγον περιβαλλοντικό πρόβλημα της εξάντλησης των φυσικών πόρων του πλανήτη μας. Στη συνέχεια μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί προχώρησαν στην παρασκευή υγιεινών και νόστιμων εδεσμάτων και στην οικολογική βαφή πασχαλινών αυγών.

 

 

Επίσκεψη στο Εσπερινό ΕΠΑΛ

Το σχολείο μας πραγματοποίησε επίσκεψη στο Εσπερινό ΕΠΑΛ  Κατερίνης την Παρασκευή 12/4/2019, προκειμένου οι μαθητές και οι μαθήτριες να ενημερωθούν για τις προοπτικές συνέχισης των σπουδών τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εκεί  οι μαθητές μας ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου και πληροφορήθηκαν για τη διάρκεια της φοίτησης  και τους κλάδους  του Εσπερινού ΕΠΑΛ από τους  καθηγητές του, οι οποίοι απάντησαν με προθυμία σε διάφορα ερωτήματα.